Tarinoita kouluvierailuihin ja muuhunkin

Hyvä että minut pidätettiin

Minut pidätettiin Miamin lentokentällä ja vietiin paikalliseen sairaalaan ja mahastani poistettiin Kolumbiasta salakuljettamani huumausaineet. Oli vuosi 1988. Minä sain syytteen huumausaineiden hallussapidosta ja myynnistä, salaliitosta sekä rahanpesusta. Minut tuomittiin 25 vuodeksi jokaisesta syytekohdasta ja kaikkiaan 100 vuodeksi vankilaan.
Minut vietiin pidätyskeskukseen, jossa sain eräältä mieheltä Gideon Uuden testamentin. Hän kysyi lukisinko sitä? Siitä hetkestä lähtien tajusin, että Jumalalla oli suunnitelma minulle.
Pidin itseäni aina hyvänä. Uskoin, että ruoan ja lahjojen antaminen vaikka huumausainerahoilla, teki minusta hyvän ihmisen. Sellissä opin kuitenkin Jumalan suuruutta ja tajusin, että suhteeni Häneen on tärkeämpi kuin raha. Tuon pienen kirjan kautta opin tuntemaan voimakkaan Jumalan.
Ajan kuluessa, Jumala salli minun muodostaa vangeille rukous- ja raamattutyhmän. Paikallisten seurakuntien avustuksella minusta tuli Miamin kaupungin pidätyskeskuksen kristitty ryhmänvetäjä.
Jumalan armosta ryhmä kasvoi.
Kahden vuoden jälkeen sain tarjouksen tuomioni alentamiseksi 80 vuoteen, jos sanoisin olevani syyllinen. Toinen vaihtoehto olisi mennä nopeutettuun oikeuskäsittelyyn ja saataisiin selville olenko syyllinen vai syytön. Valitsin jälkimmäisen ja kolmesti minut todettiin syylliseksi. Sitten minut julistettiin "taakaksi Floridan osavaltioIle".
Tässä tilanteessa osavaltio tarjosi minulle 36 kuukauden tuomiota, josta olin jo suorittanut 30. Näin Jumalan toimivan ja tuomioni pieneni 100 vuodesta 3 vuoteen.
Palasin Kolumbiaan, ja Jumala sai elämäni raiteilleen siellä. Aloin etsiä mahdollisuuksia palvella Jumalaa, mutta minulla oli siinä vaikeuksia. Viime vuonna liityin vaimoni kanssa Gideon-järjestöön ja olemme nyt aktiivisia jäseniä Pereiran veljespiirissä Kolumbiassa.
Lensin Amerikkaan heroiinia mahassani, mutta palasin Kolumbiaan Jeesus sydämessäni. Kiitän Jumalaa, että jouduin vankilaan. Jumala siunatkoon teitä kaikkia.
Oscar N. Pereira Kolumbia

Palaa tarinoihin

Palaa etusivulle